9 redenen om vandaag nog over te stappen op de Oracle Service BUI

Als onderdeel van Oracle’s voortdurende investering in de doorontwikkeling van Oracle Service CX (Oracle Service Cloud/RightNow), is Oracle in 2017 gestart met de ontwikkeling van de Browser User Interface (BUI). Een intuïtieve webapplicatie die gebruikers van Oracle Service CX de mogelijkheid biedt om online en van vanuit elke browser toegang te krijgen tot Oracle Service CX.

Na het verbeteren van de eerste versies van de BUI, waarin bepaalde functionaliteiten nog achterwege bleven, hebben we nu een punt bereikt, waarop de webversie vrijwel alle en dezelfde functionaliteiten biedt als de desktopversie. Terwijl het ondertussen heeft bewezen betere prestaties te leveren.

Een ideaal moment om over te stappen op de BUI, niet waar?!

Verrassend genoeg is het antwoord voor veel gebruikers nog altijd ‘nee’. Op dit moment zien we nog steeds dat veel bedrijven de desktopversie blijven gebruiken in plaats van de BUI te omarmen. Waarom is dat? Zijn zij niet op de hoogte of niet overtuigd van de toegevoegde waarde die de BUI te bieden heeft? Of kunnen of willen ze niet omgaan met de financiële consequenties en de extra investeringen die deze upgrade vergt?

In deze blog geven we een kort overzicht van de toegevoegde waarde van de BUI ten opzichte van de desktopversie. En geven we 9 redenen om vandaag nog over te stappen op de Oracle Service BUI.

De 9 grote voordelen van de Oracle Service CX BUI 

In vergelijking tot de desktop versie, biedt de BUI de volgende 9 grote voordelen:

  1. De BUI biedt meer flexibiliteit
  2. Een webapplicatie heeft minder opslagruimte nodig
  3. De online versie is veel sneller
  4. De BUI is gebruiksvriendelijker voor zowel systeembeheerders als servicemedewerkers
  5. Een webapplicatie biedt een grotere compatibiliteit
  6. De BUI is eenvoudiger te implementeren bij gebruikers die op afstand werken of die in beperkte mate gebruik maken van Oraclle Service CX
  7. De online versie biedt frequentere updates
  8. In de nabije toekomst worden alle nieuwe features die Oracle lanceert voor Oracle Service CX uitsluitend voor de BUI ontwikkeld
  9. De online versie biedt modernere en beter uitziende dashboards

Ad 1. De BUI biedt meer flexibiliteit

Een van de belangrijkste voordelen van de BUI is uiteraard dat het een webapplicatie is. Voor systeembeheerders betekent dit dat zij geen specifieke desktops hoeven aan te reserveren en in te richten voor het gebruik van Oracle Service CX. Met de BUI kunnen servicemedewerkers nu via elke desktop met een internetverbinding hier toegang toe krijgen.

Ad 2. Een webapplicatie heeft minder opslagruimte nodig

Omdat je bij invoering van de BUI niet langer een 2GB Oracle applicatie hoeft te installeren , helpt het systeembeheerders en bedrijven om veel opslagruimte te besparen op  de desktops die voor Oracle Service CX wordt gebruikt.

Ad 3. De online versie is veel sneller dan de desktop versie

Een ander belangrijk voordeel dat de BUI te bieden heeft, betreft de laadsnelheid. Kenmerkend voor een webapplicatie gebouwd met asynchrone JavaScript is dat de applicatie (de volledige code) niet hoeft te wachten tot de eerste code heeft gereageerd en de gevraagde informatie heeft teruggestuurd, alvorens verder te gaan met de afhandeling van de rest van de code. Asynchrone code kan alle verzoeken op het zelfde moment versturen en direct alle antwoorden van alle codes tegelijkertijd ontvangen. Met de invoering van de BUI en asynchrone JavaScript zijn hierdoor de wachttijden voor het opstarten en het gebruik van de applicatie vrijwel geheel verdwenen.

Ad 4. De BUI is gebruiksvriendelijker voor zowel beheerders als agenten

Omdat de BUI een online applicatie betreft, behoeven alle verbeteringen en aanpassingen aan het core framework niet langer toegepast te worden met behulp van traditionele .NET Add-Ins, geschreven in C# code voor Internet Explorer (IE). Met de BUI worden alle gegevens benaderd via API’s die zijn ingebouwd in de Oracle Service CX met behulp van Javascript, jquery en react in een open-source omgeving. Dit maakt het niet alleen mogelijk om codes te hergebruiken en te herdistribueren, maar ook om add-ins te laten ontwikkelen door HTML/JS ontwikkelaars die in de praktijk veel makkelijker te vinden zijn.

Ad 5. Een webapplicatie biedt een grotere compatibiliteit

Omdat de BUI een webapplicatie is en in elke webbrowser kan draaien, stelt het gebruikers ook in staat om Oracle Service CX direct op een Apple, Mac, tablet en zelfs Linux te draaien.

Ad 6. Een webapplicatie is eenvoudiger uit te rollen naar externe of weinig frequente gebruikers

Omdat de BUI in elke webbrowser kan draaien, wordt Oracle Service CX ook eenvoudiger uit te rollen naar gebruikers op afstand of infrequente/ad-hoc gebruikers.

Ad 7. De online versie biedt frequentere updates

In plaats van de gebruikelijke driemaandelijkse updates van de desktopversie, biedt de BUI frequentere updates (ongeveer 2 per maand) met defect fixes en nieuwe features.

Ad 8. In de nabije toekomst zijn alle nieuwe features die Oracle lanceert voor Oracle Service CX alleen voor de BUI

Misschien wel het belangrijkste argument om over te stappen naar de BUI is het gegeven dat alle nieuwe features die Oracle tegenwoordig lanceert voor Oracle Service CX, uitsluitend voor de BUI worden ontwikkeld. Het zorgt ervoor dat langzaam maar zeker de desktop versie steeds meer verouderd raakt.

Ad 9. De BUI biedt modernere en beter uitziende dashboards

Een ander mooi voordeel ten opzichte van de offline versie, is het feit dat de BUI veel modernere, mooiere en overzichtelijkere dashboards biedt.

Waarom de BUI nu invoeren?

Het is begrijpelijk dat veel organisaties (nog) aarzelen of zelfs terughoudend zijn om te investeren de BUI, nadat zij reeds zwaar hebben geïnvesteerd in de desktopversie. Desondanks zijn wij wel net als Oracle de mening toebedeeld dat het de BUI is die de toekomst heeft. En, dat je deze 9 voordelen kunt beschouwen als 9 legitieme redenen om dit besluit te heroverwegen. Vooral vanwege het feit dat in de nabije toekomst alle nieuwe product features voor Oracle Service CX enkel en alleen nog voor de BUI ontwikkeld zullen worden. Hetgeen er toe zal leiden dat elke desktop versie langzaam maar zeker verouderd raakt. Elk bedrijf dat investeert in Oracle Service CX en hierbij streeft naar waardecreatie voor de lange termijn, zal er daarom goed aan doen om de BUI te omarmen. Liever vandaag dan morgen.

Meer Informatie

Als je Oracle Service CX (Oracle Service Cloud/RightNow) gebruikt als CRM tool en je nog op zoek bent naar een deskundige en betrouwbare partner die jullie kan helpen om over te stappen op de BUI, neem dan contact met ons op. Wij hebben ruim 15 jaar ervaring met het implementeren, beheren en verbeteren van de meest complexe Oracle Service CX systemen over de hele wereld.

Als Oracle Gold Partner, Oracle Service Cloud specialist en Oracle Reseller partner (EMEA) zien wij het als onze missie om organisaties te helpen het maximale rendement uit hun investering in deze CRM applicatie van Oracle te halen en hen de zekerheid te geven dat hun Oracle Service CX oplossing altijd geoptimaliseerd, high performing en beschikbaar is om de ultieme Customer Experience (CX) te leveren. Waarbij het onze passie is om telkens weer de meest slimme oplossingen te ontwerpen die het meest doeltreffend zijn op de meest kostenefficiënte manier.

Bel ons op +31 853 012 993 om meer informatie te ontvangen, of bezoek onze website voor meer informatie over de Oracle B2C Service Diensten die we aanbieden.

Sharing is caring!